2023 - 47. Aubeterre-sur-Dronne - do. 15.06.23 - 11.000 stappen

15 juni 2023 - Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk

Dag 47. Aubeterre-sur-Dronne – do. 15.06.23 – Camper 0 km + 11.000 stappen

Gisteravond lang op het terras gezeten en lekker uitbuiken dus die reisblog moest ik vanmorgen maken. We konden het rustig aan doen en er was een bewolkte lucht maar wel met aangename temperatuur. Na alle administratieve taken lopen we lekker het oude stadje in. Omdat we hier vorig jaar al waren konden we de Monolithische église St. Jean, in 12de eeuw uitgehakt in de rotsen door de Benedictijnen, overslaan. Het is wel een indrukwekkend geheel. We wandelen rechtstreeks naar restaurant A la Source waar we op het balkon een lekker plekje vinden voor de lunch. We kiezen traditionele gerechten (kip uit de oven en warme camembert met eigen gemaakt brood) en tezamen met de Bretonse Cider is het verrukkelijk. De Pavlov na afloop was eigenlijk te veel maar zo ontzettend lekker!

Lunch op Balkon A la Source

Foto Lunch in restaurant A la Source

De nodige stappen moeten we doen om de lunch kwijt te raken maar er is veel te zien in het stadje, telkens mooie uitzichten. Op een van de balkons op de foto hebben wij geluncht.

Uitzicht over Aubeterre

Foto Uitzicht over Aubeterre met balkons

Verder wandelend komen we bij de tour des Apōtres, de toren van de Apostelen. Wij zagen eerst het uithangbord en konden er geen chocola van maken totdat we de aparte toren zag en de vormen konden combineren.

Aparte Tour des Apôtres + uithangbord

Tour des Apōtres + uithangbord

Bij de église Saint Jacques staat de deur open en kijken we even binnen in de oude maar sobere kerk. Alleen het toegangsportaal is rijkelijk versierd. Het beeld van St. Jacques dat in de kerk staat is eenvoudig en ik steek er een kaarsje aan voor al het moois wat zijn pelgrimsroute ons heeft gebracht en voor degenen die nog onderweg zijn.

Église Saint Jacques

Foto Église Saint Jacques

Verder wandelend komen we bij de Toeristinfo en zien een mooi affiche voor Janna & Daniel met de tekst: Le succes c’est d’aller d’echéc en echéc sans perdre son enthousiasme. Soms zijn teksten wel erg raak. Het is heerlijk warm geworden en we gaan lekker onder onze luifel en de bomen zitten, genieten van de warmte. Na de broodmaaltijd wandel ik met Max nog langs het strand en de oevers van de Dronne. Niet eerder opgemerkt dat de camping zo uitgestrekt was en dat er een barrage iets voorbij de camping was. Zo zie je maar dat bij een tweede bezoek er nog genoeg te ontdekken is.

Barrage in de Dronne voorbij de camping Paradis

Foto Barrage in de Dronne voorbij de camping

1. Max:
    15 juni 2023
    De foto van de tour des apôtres, vind ik tot nu toe de mooiste