2023 - 53. Amiens - Obdam - wo. 21.06.23 - Camper 480 km + 7.000 stappen

21 juni 2023 - Obdam, Nederland

Dag 53. Amiens – Obdam - 21.06.23 – Camper 480 km + 7.000 stappen

Op onze laatste reisdag worden we met een klein zonnetje wakker. Rustig ontbijten en op pad. Het is druk bij de uitgang van de camping want veel campers maken gebruik van de stort voor vuil water dus er ontstaat wat filevorming. Via de D929 gaan we van Amiens naar Arras, een gebied waar in de Eerste Wereldoorlog hevig gevochten is zodat je hier ook veel begraafplaatsen ziet, voornamelijk Britse. Bij Albert komen we langs de hele grote fabriek voor de Airbus. Voor we het weten zitten we op de A1 en zoeven we langs Arras naar de Grens van Frankrijk en België. Daar maken we een korte stop bij Air d’Hensies waar een redelijk hulpvaardige dame een bekertje voor de thee klaarzette en erop wees dat we er geld in moesten gooien. Helaas het stond er half naast, dus een half bekertje thee voor 2,50, nou ja echt Belgisch zullen we maar zeggen.

Grens Frankrijk -België

Foto Grens Frankrijk – België bij Air d’Hensies

Bij de But de Lion van Waterloo zien we op de andere weghelft de koninklijke stoet rijden met de Belgische en Nederlandse koningsparen. Veel motoren en grote limousines die op weg zijn van Brussel naar Charleroi voor het staatsbezoek. Natuurlijk is er op deze woensdag veel verkeer maar alleen bij Antwerpen is het eigenlijk echt druk en moeten we iets langzamer rijden. Bij Hazeldonk passeren we de grens met Nederland en wordt het tijd voor een stop. Niet meer hier omdat je eigenlijk alleen bij Macdonalds kunt zitten. We rijden door naar Oosterhout waar wel een La Place-restaurant is en waar we een lekkere lunch met appelbol als dessert gebruiken.

Grens België- Nederland

Foto Grens België – Nederland bij Hazeldonk

Dan is het doorrijden langs Schiphol naar Obdam waar we rond vier uur aankomen en een koppie doen met buurvrouw Anneke. Bij het vertrek stonden de perenbomen in een perk met licht grind en inmiddels kunnen we een hele groene voortuin bewonderen. Het is fijn om thuis te komen en onze dochters en kleinzoons te begroten na twee maanden. Meteen zijn we druk met allerlei activiteiten en opruimwerk zodat dit laatste reisblog iets later verschijnt. Enkele dagen in Nederland verblijvend constateren we dat we de regenbuien achter ons hebben gelaten. De laatste dagen regent het wel maar niet waar wij zijn, wonderlijk. Het is nu zaterdagmorgen zes uur en straks gaan we via Deventer naar Drouwenerzand kijken hoe het daar is en of er veel motoren naar de TT in Assen gaan. Het reisblog is een mooie geheugensteun om nog eens terug te kijken wat we allemaal beleefden en het was leuk om familie en bekenden mee te laten genieten van waar we waren. Nog leuker was dat we regelmatig reacties kregen en zo contact hielden met het thuisfront. We hebben 5.000 km gereden en genoten van natuur, cultuur en het buiten zijn in Frankrijk, Spanje en Portugal. Nu zien wat de rest van de zomer ons gaat brengen.

Foto Landend vliegtuig Schiphol

Foto Landend vliegtuig Schiphol

1. Max:
    24 juni 2023
    Eind goed, al goed
  2. Inge:
    24 juni 2023
    En ik hoop, dat jullie inmiddels ook schoonzoon Bart hebben begroet🤔🤣
    Jullie regen hebben we hier inmiddels gehad, maar neem nou niet alle zon mee naar het noorden. Tot nu zijn de vooruitzichten goed.