2023 - 36. Aldeia da Ribeira - Alfaiates - zo. 04.06.23 - 8.000 stappen

4 juni 2023 - Aldeia da Ribeira, Portugal

Dag 36. Aldeia da Ribeira – Alfaiates – zo. 04.06.23 – 8.000 stappen

Vanmorgen een echte verrassing toen we met een stralend blauwe lucht wakker werden. Heerlijk weer even ontbijten onder de luifel! Door het zonnige weer zien we ook de gieren die hier vanuit de sierra in Spanje aan komen vliegen. We maken er een luie zondag van en lezen heerlijk in onze boeken. Een beetje wandelen rond het terrein en oppassen voor de teken. Gisteravond haalden we er 3 uit Max zijn oren.

Ontbijt in de zon!!

Foto ontbijt in de zon!!

De dagen in Aldeia da Ribeira lopen voor ons bijna ten einde dus een lekkere lunch met Daniel, Rik, Roosmarijn en Rock leek ons wel gepast. Bij restaurant Pelicano hebben we goede ervaringen opgedaan en ieder kan kiezen wat hij wil. Ze hebben standaard geen vegetarisch op het menu maar maken desgevraagd een heerlijke schotel voor Roosmarijn. Wij nemen een lekkere vissoep vooraf en er is een traditionele ovenschotel met kabeljauw die Daniel en ik verorberen.

Lekker tafelen in Alfaiates

Foto Lekker tafelen in Alfaiates

Na afloop weer het heerlijke dessert-buffet met diverse soorten taart, mousse en kaasjes. Het is smullen. Onder het terugrijden blijken de donkere wolken toch weer de nodige regen en donder in zich te hebben. Dus wordt het weer verder gaan met het lezen van de boeken en alvast wat opruim werk doen. Janna heeft haar eerste werkweek in Heerhugowaard-De Noord erop zitten en komt in Obdam bij van al haar werk op en rond de tractor.

Buffet restaurant Pelicano

Foto Buffet restaurant Pelicano

1. Max:
    4 juni 2023
    Wanneer gaan jullie weer naar NL?