2023 - 32. Aldeia da Ribeira - Soite - wo 31.05.23 - Spark 50 km + 10.000 stappen

31 mei 2023 - Aldeia da Ribeira, Portugal

Dag 32. Aldeia da Ribeira - Soite – wo. 31.05.23 – Spark 50 km + 10.000 stappen

Vandaag werd weer een klusjesdag met in de ochtend voorbereidende werkzaamheden. Rene bracht Daniel naar Soito zodat we later op de ochtend samen konden lunchen. Dit keer bij O Pelicano aan de buitenkant van Alfaiates. Het was ontzettend rustig maar er stond wel een buffet klaar met groentesoep en allerlei verschillende voorafjes. Als hoofdgerecht koos Daniel voor vis en wij voor vlees en na afloop waren er allerlei soorten toetjes en kaas om uit te kiezen. Kortom uitgebuikt verlieten wij het restaurant. Daniel brachten wij terug naar het bedrijfsverzamelgebouw in Soito en wij reden door naar Aldeia waar samen met Rick gebouwd werd aan de basis van een te realiseren droogtoilet.

Realiseren basis voor droogtoilet

Foto Realiseren basis voor droogtoilet

Met Max wandelde ik naar de top van de heuvel want daar zijn uitgestrekte lavendel-velden te vinden onder en naast de bomen en wegen. Een aantal jonge uitlopers nam ik mee waarmee ik een klein lavendel-tuintje heb gemaakt wat nu bij de voordeur heerlijk staat te geuren.

Aanleg lavendel-veldje

Foto Aanleg lavendel-veldje

Niet veel later zagen we vanaf de Spaanse Sierra weer donkere onweersluchten komen. Ditmaal bleef de hoeveelheid regen beperkt. Rene ging ondertussen weer terug naar Soito om Daniel op te halen en samen naar de garage te gaan. De remmen van de Spark moesten hersteld worden en met al het bochten- en hellingwerk is, is dat toch wel essentieel.

Donkere luchten in Aldeia

Foto donkere onweersluchten in Aldeia da Ribeira

1. Max:
    31 mei 2023
    Constructie van een droogtoilet onder een donkere onweerslucht, spannend!