2023 - 25. Aldeia da Ribeira - wo 24.05.23 - Fiets 6 km + 9.000 stappen

25 mei 2023 - Aldeia da Ribeira, Portugal

Dag 25. Aldeia da Ribeira – wo. 24.05.23 – Fiets 6 km + 9.000 stappen

Een rustige dag hebben we voor ogen. Het weer is wisselend en bij de buurman wordt het laatste gras geoogst op het weiland. Lekker de tijd genomen om van alles even bij te werken en op te ruimen.

Hooien door de buurman

Foto hooien bij de buurman

Max heeft natuurlijk wel zijn rondjes nodig dus onder de middag even rond het hele terrein gelopen. We komen daar Rene zijn favoriete gele bloemen tegen en moeten nog even ontdekken hoe ze eten. Het lijkt Venkel in het wild te zijn. Bij nader inzien zou het ook Thapsia Villosa zijn, een plant met giftige wortel. Het pad is overwoekerd maar er is net een platgelopen paadje. We klauteren over het muurtje met prikkeldraad om terug te komen.

Rene met favoriete gele bloemen

Foto Rene met favoriete gele Venkel-bloem

Na een late lunch besluit ik een rondje te gaan fietsen. Als ik volledig uitgerust om de camper loop zie ik donkere wolken. Toch maar op pad want ik ga de bui misschien missen. Helaas te optimistisch ingeschat en wanneer ik goed en wel op pad ben komen de eerste druppels. Na een kleine donderslag besluit ik toch maar om te keren en heb dan wel 6 hele kolometers gefietst. Na het avondeten is het heerlijk weer om onze afvalroute te lopen. We komen langs de Scola Primeria waar nu de jagers een onderdak hebben gevonden. Op de terugweg worden we ingehaald door een ouder stel, die in een witte auto een rondje doen. Ze vragen belangstellend naar ons en rijden door. Terug bij huis aangekomen blijken het verre familieleden van Daniel te zijn die in het aangrenzende Aldeia da Ponte wonen en een stuk grond naast Daniel hebben. In een mengelmoes van Engels, Frans en Portugees hebben we een aardige conversatie.

Scola Primeria in Aldeia

Foto Scola Primeria in Aldeia

1. Max:
    25 mei 2023
    Als ik het zo zie, kan een druppeltje regen geen kwaad.