2023 - 19. Aldeia da Ribeira - do. 18.05.23 - 8.000 stappen

18 mei 2023 - Aldeia da Ribeira, Portugal

Dag 19. Aldeia da Ribeira – do. 18.05.23 – 8.000 stappen

Het was weer een nacht met volop wind, nu vanaf de Sierra de Gata aan de Spaanse kant en dat betekent meteen een frisse ochtend. In Guarda had ik een extra warme fleece gekocht dus een goede reden om deze nu te gebruiken. Daniel was blij om Janna op te kunnen halen in Vilar Formosa waar zij aankwam met de bus. Ze was goed verreisd na 24 uur in de bus vanuit de Franse Alpen. Er was daar heel veel water in de verschillende canyons wat de training, die zij gaf, niet altijd makkelijk maakte. Gelukkig niet zo veel als in Noord-Italië en Kroatië, waar nu alles overstroomd. In Aldeia konden we gezellig met zijn allen samen lunchen. Daarna was het shoppen geblazen voor Daniel, Rick en Rene. Zij kwamen thuis met een waterinstallatie voor de moestuin.

Opstarten waterinstallatie in Aldeia

Foto opstarten waterinstallatie moestuin

Natuurlijk had het veel voeten in de aarde voordat alles op de goede manier geïnstalleerd stond. Boys with toys waren goed bezig met elkaar en de watervoorziening. Ondertussen is de weersvoorspelling dat er over enkele dagen regen komt. Het zou werkelijk kunnen zijn dat er regen komt want de boer was naast ons bezig om zijn veld te maaien.

Maaien door de boer in Aldeia

Foto maaien door de boer

Intussen kreeg de moestuin steeds meer publiek want ook Roosmarijn met Rock kwam poolshoogte nemen net als Irene, de moeder van Daniel. Het afstellen ging natuurlijk niet helemaal top zodat iedereen uiteindelijk wel de nodige spetters opliep. Ondertussen is het in Nederland mooi weer geworden op deze Hemelvaartsdag, getuige de foto’s die wij doorgestuurd kregen uit Drouwenerzand in Drenthe. Lenneke, Bart en de jongens zijn daarheen om dit weekend te genieten van het attractiepark en ons nieuwe huisje. Benieuwd hoe het allemaal gaat daar. Hier zijn Janna en ik bezig geweest met het snijden van groenten voor een lekkere curry voor vanavond.

Spuitwerk met publiek in de moestuin

Foto spuitwerk met publiek in de moestuin.

1. Max:
    18 mei 2023