2023 - 16. Aldeia da Ribeira - ma 15.05.23 - 9.000 stappen

15 mei 2023 - Aldeia da Ribeira, Portugal

Dag 16. Aldeia da Ribeira – ma. 15.05.23 – 9.000 stappen

Vandaag een heel kort verslag want we besloten een rustdag te nemen. Daniel was naar Porto en ons eerste plan was naar Guarda te gaan maar het was aanlokkelijker om onze boeken uit te lezen. Voor de begrippen hier was het een drukke dag. De boer aan de overkant was er al vroeg om enkele koeien op te halen in een vrachtauto. Dat kon ik mooi bekijken tijdens de ochtendwandeling waar ik de Estrada Vale Paredes omhoog- liep en een prachtig uitzicht had over het huis en het uitgestrekte dal met in de verte de Sierre de Estrella.

Estrada Vale Paredes met zicht op Aldeia

Foto Estrada Vale Paredes

Rustig lezend hoorden we de toeter van een auto en de bakker was aan de deur met een busje vol met lekker vers brood. De zondag-ronde was kennelijk verplaatst naar de maandag. Natuurlijk hebben we hem niet voor niks weg laten gaan. Niet veel later kwam de postbezorging, die gelukkig enkele Engelse woorden kende zodat ik een pakje kon aannemen. Enfin dit waren zo ongeveer de hoogtepunten van deze dag.

Doorkijkje naar tenten bij Daniel & Janna

Foto doorkijkje naar de tenten bij Janna & Daniel

Gisteren hadden we van Daniel’s moeder nog een klein aandenken gekregen van Fatima en dat hebben we maar een plekje gegeven aan het kruidenrekje. Wat ik nog niet wist is dat er in Fatima jaarlijks nu meer bezoekers komen dan in Lourdes maar Portugal is nog zeer katholiek en overal vind je wel beelden en altaartjes. Ook in Aldeia is er midden in het dorp een klein altaartje in het centrum waar we langs liepen toen we het afval naar de containers gingen brengen. Een rustige wandeling waar de koekoek weer danig van zich liet horen.

Altaartje Senhora da Boa Viagem in Aldeia

Foto altaartje in Aldeia da Ribeira

1. Max:
    15 mei 2023
    Als jij spreekt over een rustige dag, met 9000 stappen, tijd over hebt om je boek uit te lezen, wat is dan een drukke dag??